Bodega Los Cedros


  • Bodega Los Cedros

    Bodega Los Cedros, represents a Mexican vineyard located in the mountains of Arteaga, Coahuila dedicated to the wine harvest since 2012. It originated motivated by the passion and dream of a family to produce high quality wines within a magical place, more than 100 years old named "El Cedrito."

    Based on the geographical location of the mountains where the vineyard is located, our brand solution highlights characteristic components of the area such as: climate, altitude, flora and fauna. The logo employs 3 pine trees as the brand's distinctive icon.

    The wine label and die-line mimic cloud shapes. The sans serif typographic selection adds modernity while the script gesture preserves a more organic touch, accomplishing this way, a brand's contrast between simplicity and elegance.

    We included a neutral color selection highlighting diverse wine color tones and accentuating the contrast between bottle and label. The packaging composition recalls the landscapes around "El Cedrito" winery.






  • Bodega Los Cedros es un viñedo mexicano ubicado en la sierra de Arteaga, Coahuila dedicado a la cosecha de vinos desde el año 2012. Se origina motivado por la pasión y el sueño de una familia por producir vinos de alta calidad en un lugar mágico, existente desde hace mas de 100 años y llamado "El Cedrito."

    Basado en la ubicación geográfica de la sierra en donde se encuentra el viñedo, nuestra solución de identidad de marca resalta elementos característicos de la zona tales como: clima, altitud, flora y fauna. El logotipo emplea 3 cedros como el ícono distintivo de la marca.

    El suaje y forma de las etiquetas de los vinos imitan las figuras de las nubes. La selección tipográfica sans serif añade modernidad mientras que el gesto script da un toque más orgánico, logrando así, un contraste entre sencillez y elegancia.

    Incluimos una selección de colores neutros que resaltan las diversas tonalidades de los vinos y acentúan el contraste entre etiqueta y botella. La composición del empaque recuerda los paisajes que rodean a esta bodega vinícola.​​​​​​​